Klasyczna gra RPG w akcji staje się mobilna
Kultowa gra z popularnej serii Castlevania pojawiła się na urządzeniach mobilnych. Castlevania: Symphony of the Night to bezpośredni port klasycznej konsoli RPG akcji opracowane przez Konami. W grze będziesz grał jako Alucard — dampirowski syn Drakuli — który budzi się ze snu i bada zamek Drakuli. Jednak jego przygoda nie pójdzie gładko, ponieważ zamek jest wypełniony wyjątkową gamą wrogów.
Odkryj zamek Drakuli na nowo
Castlevania: Symphony of the Night wykorzystuje rozgrywkę 2-Dz przewijaniem w bok, w której celem jest zbadanie zamku Drakuli . Gracze będą również musieli pokonać wrogów, aby zrobić postęp. Gra jest nieliniowa, więc możesz odkrywać, gdzie tylko chcesz. Będą jednak części zamku niedostępne, dopóki nie zbierzesz określonych przedmiotów i umiejętności. W trakcie gry odkryjesz mapę, która pokazuje Twoje postępy.
W przeciwieństwie do poprzednich gier Castlevania, bohater w tej grze nie ogranicza się do bicza jako broni. Będzie różnorodność broni, którą Alucard może znaleźć i użyć. Gra zawiera również inwentarz i inne elementy role-playing .
Alucard będzie miał punkty wytrzymałości, które określają maksymalną liczbę obrażeń, jakie może przyjąć. Pojawią się również punkty magiczne, które decydują o tym, jak często gracze mogą rzucać magiczne ataki. Pokonywanie potworów zapewni graczom punkty doświadczenia, których potrzebują, aby awansować i zwiększać swoje atrybuty.
Alucard będzie miał cztery atrybuty, a mianowicie siłę, obronę, inteligencję i szczęście. Może też rzucać osiem różnych zaklęć. Wymaga to jednak wprowadzania kombinacji kierunkowych i zużywa punkty magii. Potrafi także przyzywać chowańce, które mogą mu pomóc w walce i eksploracji.
Mobilność
Mobilna wersja Castlevania: Symphony of the Night jest zoptymalizowana pod kątem małych ekranów. Nowy interfejs użytkownika oferuje intuicyjny atak specjalny i kontrolę transformacji. Co więcej, utrzymuje stałą liczbę klatek na sekundę i nie ma śladów mikrotransakcji. Dostępnych będzie również kilka opcji językowych z lepszym tłumaczeniem.
Castlevania: Symphony of the Night oferuje również dwa schematy sterowania; ekrany dotykowe i kontrolery. Gra od razu rozpoznaje przypięte kontrolery i dobrze się do nich dostosowuje. Jednak zabawa z elementami sterującymi na ekranie dotykowym to inna sprawa.
Sterowanie na ekranie dotykowym nie jest takie złe. Jednak ich umiejscowienie jest nieco niezręczne. Zasłaniają części ekranu i są nieco zbite ze sobą. Gra na mniejszym telefonie okaże się trudna, ponieważ prawdopodobieństwo trafienia w niewłaściwy przycisk jest wysokie.
Ponadto, mimo że ma opcje Pixel 4 i wyłączanie płynnego wyświetlania, granie na telefonie z wysokimi częstotliwościami odświeżania może powodować pewną niechęć. Co więcej, Castlevania: Symphony of the Night nie obsługuje zapisywania w chmurze, więc granie na różnych urządzeniach mobilnych nie jest zalecane.
Dobry port mobilny
Jeśli jesteś fanem Castlevania: Symphony of the Night, granie w tę wersję to dobry sposób na podróż w głąb pamięci. Z drugiej strony, jeśli jesteś nowym graczem, będzie to świetny sposób na poznanie klasycznej gry. zachowuje historię i rozgrywkę z oryginalnej wersji, ale zoptymalizował ją, aby dobrze grać na mniejszych ekranach. Nie ma żadnych mikrotransakcji ani innych wybryków, które zwykle mają gry mobilne. Jasne, niektóre obszary wymagają poprawy. Ale w sumie jest to solidny port mobilny.
Opinie użytkowników o Castlevania: Symphony of the Night
Czy próbowałeś Castlevania: Symphony of the Night? Bądź pierwszy zostawić swoją opinię!